Menu

Terug naar Activiteiten >Wandeling en fotozoektocht: De Nieuwe Kale, tussen industrie en landbouw

Wandeling en fotozoektocht: De Nieuwe Kale, tussen industrie en landbouw
Mooie wandeling met fotozoektocht. Bij "uitnodiging" vind je de info over de fotozoektocht. Wegbeschrijving, uitleg en foto's zijn te vinden via de QR-code of gratis op te halen bij: voeding/drank Van de Woestyne, Stationsplein 8 en Bakkerij Van Hecke, Schoonstraat 2 in Evergem. Bij de handelaren kan je ook het deelnameformulier voor de fotowedstrijd afhalen, dit kan dus niet via de QR-code.
Wandeling
Aantal kilometer: 8,4 km verkorte route van 5 km mogelijk
Parcours: vlak, met één klimmetje verhard en onverhard
Troeven: Zonnepark Heermeers, unieke uitzicht op het sluizencomplex
Startplaats: Stationsplein, Evergem (dichtbij station en openbaar vervoer vanuit Gent : Tram 1)
Parking: Stationsplein en Vurstjen , Evergem
Signalisatie: zie QR-code uitnodiging

Fotozoektocht
Bij "meer weten" en "uitnodiging" vinden jullie een fotozoektocht gekoppeld aan deze wandeling. Er zijn mooie prijzen te winnen.

Routebeschrijving
Vertrek aan het Stationsplein te Evergem. Ga onder de spoorwegbrug en sla links af in het Vurstjen. Aan de kapel draai je eerst rechts mee en dan links aan de splitsing, naar knooppunt 37. De weg gaat over in een paadje dat even later 90° naar rechts draait. Stap 1,5 km rechtdoor langs het Leo Steelpad, met aan de linkerkant watering de Kale. Terug op de weg, ga je links en blijf je het Leo Steelpad volgen. Sla links af in Westbeke.
Hier is een verkorte route mogelijk (5km), rechts af in de Steenovenstraat.
Volg links richting Eeklo/Gent/R4 en even verder rechts het verharde fiets- en wandelpad. Klim en sla boven rechts af, langs de omheining van de ‘zonneberg’. Blijf dit pad volgen tot het daalt en overgaat in een straat met vroegere arbeidershuisjes. Op het einde van deze straat sla je links af. Draai direct rechts mee en sla op het einde van de straat rechts af in Nieuw Rabot, waar van het weg dek even verder overgaat in de wegel Rabotstraetje. Sla niet linksaf, maar slalom verder op deze wegel, rechts en links, tot in de Doornstraat. Aan het kruispunt steken we over naar het pad tussen de paardenweiden. Op het einde van dit pad, sla je rechts af in de Steenovenstraat.
Hier sluit ook de verkorte route opnieuw aan.
Recht over huisnummer 4 sla je het pad in. Aan de 3 paaltjes moet je nog steeds rechtdoor tussen de bomen (maar verken gerust rechts eerst even het nieuwe recreatiegebied). Het pad kronkelt naar links. Aan de huizen sla je rechts af, langs de achtertuintjes. Stap nu 2x rechtdoor, richting Everpad, tot in Ralingen. Draai rechts mee en volg Ralingen en Everpad nog 1km, tot links onder de spoorwegbrug.

Praktische gegevens

Wanneer:
van 5/02/2021 tot 30/04/2021 van 8:00 tot 22:00
Enkel op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag